ظروف ممنوعه در ماشین ظرفشویی

ظروف ممنوعه در ماشین ظرفشویی

ظروف ممنوعه در ماشین ظرفشویی

ظروف ممنوعه در ماشین ظرفشویی شامل چه مواردی می شوند؟ ماشین ظرفشویی, در سال 1850 توسط جوئل هاتون ساخته شد که البته در آن زمان این دستگاه بسیار ساده بود و بعد ها با پیشرفت تکنولوژی, مدل های جدیدی تولید و وارد بازار شد. چیدمان ظروف اوپال در ماشین ظرفشویی خیلی اهمیت دارد و یک چیدمان نادرست, باعث می شود که آب و مایع به خوبی با تمام ظروف برخورد نکنند و سبب ایجاد لکه روی ظرف ها شوند.

توصیه می کنیم موقع چیدمان دقت بیشتری داشته باشید. برای اینکه با نحوه چیدن و انواع ظروف ممنوع در ماشین ظرفشویی آشنا شوید, ادامه مقاله را حتما بخوانید.

خرید ظروف اوپال و شست و شو با ماشین ظرفشویی

ظروف اوپال
ظروف اوپال

دانستن بعضی از نکات, برای استفاده بهینه از ماشین ظرفشویی الزامی است; مثلا مورد اول اینست که ظروف چوبی نباید در ماشین ظرفشویی شسته شوند. ظروف چوبی را اگر با آب بسیار گرم بشویید, ترک می خوردند; پس بهتر است آن ها را با دست و با آب ملایم شست.

یکی دیگر از ظروف ممنوع در ماشین ظرفشویی, بطری هایی با دهانه باریک هستند. این بطری ها دهانه بسیار باریکی دارند به همین دلیل در ماشین ظرفشویی به خوبی شسته نمی شوند. یکی دیگر از مهم ترین ظروفی که نباید در ماشین ظرفشویی شسته شود, تابه های چدنی هستند, چون روکش نچسب این تابه ها به مرور زمان در ماشین ظرفشویی از بین می رود.

رنده و سیر له کن نیز جزو ظروف ممنوعه در ماشین ظرفشویی هستند. این وسایل سوراخ های زیادی دارند و متأسفانه ماشین ظرفشویی قدرت تمیز کردن همه سوراخ های رنده را ندارد, پس بهتر است به صورت دستی شسته شود. مورد دیگر ظرف های پلاستیکی هستند, ظروف پلاستیکی اگر در ماشین ظرفشویی شسته شوند ذوب خواهند شد, پس به هیچ وجه آن ها را داخل ماشین ظرفشویی قرار ندهید. ظروف چینی نیز همچون ظرف های دیگر نباید در ماشین ظرفشویی شسته شوند; چون با شستن این ظروف در ماشین ظرفشویی, آنها به مرور زمان زیبایی خود را از دست می دهند.

رعایت این موارد به شما در مراقبت از ظروف مختلف کمک بسیار زیادی می کند. داشتن ظروف با کیفیت یکی از مهمترین نکات نگهداری از ظروف می باشد اما محصولات با کیفیت نیز به مراقبت مناسب نیاز دارند. و نباید از ظروفی که برای شستن در ماشین ظرفشویی ساخته نشده اند, در این ماشین ها استفاده کرد.

برای خرید ظروف اوپال با کیفیت و مرغوب می توانید به وب سایت فروشگاه هومیت مراجعه کنید و قیمت این محصولات و قیمت سرویس آرکوپال 40 پارچه را در این فروشگاه مشاهده کنید.

استفاده از دیگر ظروف ممنوعه در ماشین ظرفشویی

ظروف عایق بندی شده مثل فلاسک و ماگ ها, چون در بدنه خود عایق دارند به همین دلیل حساس هستند و اگر در ماشین ظرفشویی شسته شوند در اثر حرارت و شدت گرمای آب صدمه می بینند و کارآیی خود را از دست می دهند. پس بهتر است از قرار دادن این ظروف در ماشین ظرفشویی خودداری کنید. ظروف مسی نیز نباید در ماشین ظرفشویی قرار بگیرند, چون مواد شوینده و قرص های ماشین ظرفشویی, قدرت بسیار بالایی دارند و می توانند روکش ظروف مسی را از بین ببرند.

ظروف ممنوع در ماشین ظرفشویی
ظروف ممنوع در ماشین ظرفشویی

یکی از دلایلی که نباید ظروف مسی, تفلون و آلومینیوم در ماشین ظرفشویی شسته شوند اینست که, این ماشین در دمای 60 درجه ظرف ها را شستشو می دهد, یعنی دمایی که دست انسان قادر به تحمل آن نیست و این دما باعث از بین رفتن روکش تمام ظروف مسی و تفلون می شود. در حالت کلی وجود ماشین ظرفشویی در هر خانه ای لازم است; چون کارایی خوبی در زندگی ما انسان ها دارد; مثلا باعث راحتی کار افراد و از همه مهم تر باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و آب می شود.

چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی

استفاده از ماشین ظرفشویی, نیاز به رعایت نکاتی دارد; چون اگر این موارد مهم رعایت نشود, ظروف تمیز شسته نمی شوند به همین دلیل قصد داریم راجب دلایل تمیز نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی هم توضیح دهیم. یکی از دلایلی که باعث می شود ظرف ها در ماشین ظرفشویی خوب شسته نشوند اینست که, برخی افراد از شوینده های غیر استاندارد استفاده می کنند و این شوینده ها باعث ایجاد لک روی ظروف می شوند.

یکی دیگر از دلایلی که باعث شسته نشدن خوب ظروف می شود اینست که افراد از تنظیمات ماشین ظرفشویی به اشتباه استفاده می کنند. قبل از روشن کردن ماشین ظرفشویی حتما دفترچه راهنمای دستگاه را مطالعه نمایید. یکی دیگر از دلایل مهم و آخر اینست که همانطور که در بالا اشاره کردیم, بعضی از ظروف نباید در ماشین ظرفشویی شسته شوند; چون هر ظرفی قابل شستشو در این دستگاه نیست و شستن ظروف حساس باعث شکسته شدن یا ایجاد لک و از بین رفتن جذابیت آن ها می شوند.

تغییر رنگ ظروف ممنوعه در ماشین ظرفشویی

ظروف ممنوعه در ماشین ظرفشویی
ظروف ممنوعه در ماشین ظرفشویی

ترکیب آب داغ با مواد شوینده شیمیایی, روکش ظروف استیل را از بین می برد و به مرور زمان, این ظروف رنگ آبی به خود می گیرند. برخی از شرکت های تولید کننده ظروف استیل را جزو ظرف های ممنوعه در ظرفشویی اعلام کردند; چون ماده شوینده به سختی از روی این ظروف پاک می شود و این موضوع باعث ایجاد رنگ آبی در آن ها می گردد.

قبل از قرار دادن ظروف استیل حتما مواد غذایی باقی مانده را از روی ظروف پاک کنید تا واکنش شیمیایی آن با ماده شوینده کاهش یابد. نکته دوم نیز اینست که سعی کنید این ظروف را کنار هم نچینید; یعنی مقداری فضا بین ظروف باقی بگذارید تا آب به راحتی به سطح آنها برخورد کرده و ماده شوینده را از روی آن ها تمیز کند, یا می توانید تمامی ظروف استیل را با سرکه آغشته کنید و سپس داخل ماشین ظرفشویی قرار دهید.

خرید ظروف قابل استفاده در ماشین ظرفشویی

در این مقاله سعی کردیم که شما را با ظروف ممنوعه در ماشین ظرفشویی آشنا کنیم; بنابراین حتما به نکاتی که گفته شده توجه کنید. در حالت کلی قبل از قرار دادن هر ظرفی در ماشین ظرفشویی این نکات را بخوانید و مطمعن شوید که ظرفی که می خواهید شستشو دهید مناسب ماشین ظرفشویی است یا خیر؟ رعایت این نکته, هم از ظروف شما مراقبت می کند و هم از ایجاد هر مشکل فنی جلوگیری می شود.

شستشوی ظرف
ظروف ممنوع در ماشین ظرفشویی

برای گرفتن نتیجه مطلوب از ماشین ظرفشویی, قبل از قرار دادن ظروف بهتر است غذا های باقی مانده را از روی ظرف ها با دستمال کاغذی پاک کنید. ضمنا تمام نکات گفته شده را لیست کنید; چون رعایت این نکات باعث می شود ظروف ارزشمند شما هیچ آسیبی نبینند. اگر همه این نکات گفته شده را رعایت کردید ولی باز نتیجه بهتری نگرفتید, پس حتما دستگاه شما دچار مشکل فنی شده و بهتر است از یک تکنسین حرفه ای کمک بگیرید.

البته فروشگاه هومیت انواع ظروف قابل استفاده در ماشین ظرشویی را نیز به بازار عرضه می کند. و شما می توانید با مراجعه به وب سایت هومیت درباره این نوع ظروف, ظروف چینی, ظروف اوپال و… اطلاعات بیشتری کسب کرده و برای خرید ظروف قابل استفاده در ماشین ظرفشویی اقدام کنید.

لینک های مفید:

  1. قیمت سرویس آرکوپال 25 پارچه
  2. سرویس 28 پارچه ارکوپال
  3. قیمت آرکوپال ایرانی ارزان
لطفا به این نوشته امتیاز دهید!
[Total: 0 Average: 0]
ali1
درباره ما
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *