براق کردن ظروف چینی

لکه ظروف چینی

براق کردن ظروف چینی از دغدغه های بسیاری از خانم هاست. اگه به دنبال راهکارهایی برای براق کردن بشقاب ها و ظروف چینی خودتون هستین با این مقاله فروشگاه آنلاین ظروف پذیرایی هومیت همراه باشین. ظروف چینی بعد از گذشت مدتی درخشانی خودشون رو از دست می دن. شستشوی مکرر و استفاده از شوینده های نامناسب تاثیر زیادی در کدر شدن ظروف داره.

راهکارهای براق کردن ظروف چینی

استفاده از لیمو ترش

اگه به دنبال یک روش ساده و کاربردی برای براق کردن ظروف چینی هستین حتما از لیمو استفاده کنین. برای این کار یک لیمو ترش رو از وسط نصف کرده و اون رو آغشته به نمک کنین. لیمو را بر روی ظروف کشیده و چند دقیقه صبر کنین. لیمو به دلیل داشتن خاصیت اسیدی می تونه کدری ظروف را از بین ببره و باعث درخشان تر شدن اونا بشه. این روش بسیار ساده و ارزان سبب دسترسی شما به ظروف چینی درخشان و براق کردن ظروف چینی میشه. از لیمو می تونین برای تمیز کردن موارد بسیار تو خونه استفاده کنین.

استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین از دیگر مواد براق کننده اس که می تونید از اون برای براق کردن ظروف چینی خود استفاده کنین. ظرف بزرگ مانند لگن و کاسه انتخاب کنین و در اون آب بریزین. حدود نصف فنجان جوش شیرین رو با آب مخلوط کنین. ظروف چینی کدر خودتون رو در داخل آب قرار بدین. باید حدود نیم ساعت صبر کنین تا جوش شیرین جرم و کدری ظروف را از بین ببره. بعد از نیم ساعت ظروف را دربیارید و آبکشی کنین. قطعا به ظرف و بشقاب هایی براق و درخشان دست پیدا می کنین.

ترکیب سرکه و پودر لباسشویی

یکی از کاربردی ترین مواد برای براق کردن ظروف چینی استفاده از سرکه و پودر لباسشویی هست. برای انجام این کار سینک ظرفشویی رو با آب پر کنین. نصف فنجان سرکه و نصف فنجان پودر لباسشویی رو داخل سینک بریزین و کاملا مخلوط کنین. ظروف خودتون را داخل آب قرار بدین و حدود یک ربع صبر کنین. بعد از یک ربع بشقاب ها رو از داخل آب دربیارین و آبکشی بکنین. قطعا کدری ظروف از بین میره و کاملا براق میشه. بهتره بعد از آبکشی با دستمال خشکشون کنین تا لکه ی آب روشون نمونه.

نکات مهم درباره ی براق کردن ظروف چینی

 

  1. 1.از شوینده های خیلی قوی برای شستن ظروف استفاده نکنین. یکی از دلایل کدر شدن ظرف چینی استفاده زیاد از پودرهای قوی برای شستشو هست. حتما از مایع ظرفشویی معمولی برای شستن ظرف هاتون استفاده کنین. تماس مایع سفید کننده با بشقاب چینی باعث زردی و کدری اون میشه. توجه داشته باشین که هرگز از سفید کننده برای تمیز کردن ظروف چینی خودتون استفاده نکنین. با چند روش می تونین کار براق کردن ظروف چینی رو انجام بدین اما بهتره قبل از کدر شدن ظروف راهکارهای پیشگیری رو هم رعایت کنین تا بعدا دچار مشکل و درد سر نشین.
  2.  
  3. 2.ظروف چینی خودتون رو از فروشگاه های معتبر خریداری کنین. متاسفانه برخی از چینی ها به دلیل داشتن کیفیت پایین از همون اول درخشانی زیادی ندارن و بعد از استفاده فورا کدر میشن اما ظروف چینی هومیت از درخشانی خاصی برخوردار هستند برای مثال شما میتونید ست چینی طرح لوکان رو مشاهده کنید. ظروفی که کیفیت خوبی دارن بعد از هر بار شستن براقی و درخشانی روز اول رو دارن. بنابراین حتما یک فروشگاه معتبر برای خرید چینی انتخاب کنین. فروشگاه هومیت یکی از بهترین و معتبرترین فروشگاه های ظروف چینی هست که تموم محصولاتش باکیفیت و درجه یکه. شما می تونین از طریق وب سایت به تمام مدل ها و سرویس های چینی این فروشگاه دسترسی داشته باشین.
  4.  
  5. 3.نکته ی خیلی مهمه دیگه درباره ی براق کردن ظروف چینی استفاده از ماشین ظرفشویی هست. ماشین ظرفشویی در یک بار شستشو ظرفای شما رو کاملا تمیز و بدون لکه تحویل میده. اما توجه داشته باشید که اگر شستشوی مداوم با ظرفشویی انجام بشه قطعا عمر ظرف هاتون کمتر میشه. دمای آب برای شستن ظرف در ماشین ظرفشویی خیلی بالاست و در صورتی که به صورت روزانه و مداوم ظروف چینی خودمون رو داخلش قرار بدیم حتما بعد از گذشت مدتی همه ی ظرفا کدر میشن. پس توصیه میشه هر چند وقت یکبار از ماشین ظرفشویی استفاده کنین.

ترفندهایی برای براق کردن ظروف چینی

اگه می خوایین ظروف براق و بدون لکه ای داشته باشید در اولین مرحله با آب گرم ظروف خودتون رو بشورید. آب گرم تمام چربی ها و باکتری های ظرف رو از بین میبره و سبب تمیزی اون میشه. بعد از چربی زدایی و شستشوی کامل در آخر ظرف رو با آب سرد آبکشی کنین و در آبچکان قرار بدین. آب سرد در آخر کار سبب میشه تا لکه های زیادی روش نمونه و ظروف براق و درخشان به نظر برسن. پس این ترفند می تونه کمک بزرگی برای براق کردن ظروف چینی به حساب بیاد.

ترفند و راهکار دیگه برای براق کردن ظروف چینی و کدر نشدن اونا پاک کردن اون ها با دستمال هست. بلافاصله بعد از شستن ظرف اگر اون رو با یک دستمال نخی و نرم خشک کنین دیگه هیچ لکه ای روش باقی نمی مونه. خیلی از خانما از موندن لکه های آب روی ظروف چینی شکایت دارن و همین لکه ها سبب از بین رفتن درخشانی ظرف ها میشن. پس بعد از این برای براق کردن ظروف چینی حتما بعد از شستشو حتما با یک حوله و دستمال نرم اون رو خشک کن و آبش رو بگیر.

خب راستش یک موردی برای براق کردن ظروف چینی هست که من تو سایت ها و پیج های دیگه دیدم و اصلا توصیه اش نمی کنم. این ترفند جوشوندن ظروف چینی تو دیگ با سرکه و پودر لباسشویی هست. بعضیا گفتن این یک ترفند خوب برای براق کردن ظروف چینی هست ولی من میگم این کارو انجام ندین. چرا؟ چون گذاشتن ظرف چینی در دیگ و آب جوش قطعا آسیب زیادی رو به ظرف های شما وارد میکنه. این ظروف برای دمای جوش مناسب نیستن و امکان شکسته شدن و از بین رفتن رنگ و طرح در این شرایط وجود داره. بنابراین اصلا از این ترفند استفاده نکنین. امیدوارم این مطلب براتون مفید بوده باشه. یادتون باشه حتما مراقبت خوبی از ظرف های چینی انجام بدین تا جرم و لکه ی زیادی روشون به وجود نیاد.

اگر در مورد ظروف چینی به اطلاعات بیشتری احتیاج دارید مقاله ی چه اطلاعاتی درباره ی ظروف چینی دارید را از دست ندهید.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید!
[Total: 1 Average: 1]
nexus
درباره ما
دیدگاه کاربران
3 دیدگاه
  • نسرین 29 بهمن 1400 / 12:30 ب.ظ

    اگر ممکنه زود جواب این کامنت رو بدید…جوش شیرین یا سرکه به ظرف آسیب نمیزنه؟؟به چه ظرفی آسیب میزنه چون شنیدم ممکنه طرح های روی ظروف رو ازبین ببره و کمرنگ کنه

    • armanfar 17 فروردین 1401 / 3:11 ب.ظ

      با سلام
      برای ظروفی که تزیین شده با طلا میباشند آسیب میزند ولی برای سایر ظروف مشکلی پیش نمی آید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *