بهترین ظروف برای پذیرایی

بهترین ظروف برای پذیرایی

یکی از موضوعات بسیار مهم برای خانم‌ها، در نظر گرفتن بهترین وسائل تزئینی و دکوری و انتخاب بهترین ظروف برای پذیرایی از میهمانان‌شان است. به‌ طور حتم خانم‌ها علاقه دارند ظروفی را برای پذیرایی از مهمانانشان در ایام و مراسمات مختلف تدارک ببینند که از دیگران، شیک‌تر است و از جمله جدیدترین و به روزترین ظروف به شمار می‌رود. در این مقاله از فروشگاه هومیت قصد داریم برخی از بهترین ظروف برای پذیرایی از میهمانان را معرفی نماییم و برخی از ویژگی‌های آن‌ها را بیان کنیم.

یکی از بهترین ظروف برای پذیرایی از میهمانان، ظروف چینی هستند. این ظروف، ویژگی‌های قابل‌ توجهی دارند. برای نمونه، در برابر آب به‌ طور کامل، نفوذ ناپذیرند. از طرف دیگر در حالت معمول شرکت‌های سازنده این ظروف از قبیل شرکت هومیت سعی دارد در ساختار این ظروف از مواد اولیه بسیار مرغوب و با کیفیت استفاده کند.

لذا ظروف چینی ساخته‌ شده توسط این برند و دیگر شرکت‌هایی که به این نکته اهمیت می‌دهند، بهداشتی خواهند بود. در حال حاضر، انواع مختلفی از ظروف چینی در بازار موجود است که بانوان می‌توانند با در نظر گرفتن سلیقه شخصی و میزان بودجه‌ای که در اختیار دارند این ظروف را در طرح و رنگ‌های مختلف انتخاب و خریداری نمایند.

ظروف چینی، مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه دارند و یا می‌توانند در برابر گرما و حرارت بالا از خود مقاومت نشان دهند. این ظروف به‌ راحتی شستشو می‌شوند و می‌توانید آن‌ها را درون فر و مایکروویو نیز قرار دهید. چراکه دچار شوک حرارتی نمی‌شوند. وزن بسیار کم و سبک بودن از دیگر ویژگی‌های ظروف چینی است.

اگه میخواید اطلاعات بیشتری در مورد ظروف چینی داشته باشید تا هنگام خرید با دید باز تر بتونید تصمیم گیری کنید باید نحوه تشخیص ظروف چینی اصل از تقلبی رو بدونید و شاید هم  مقاله همه چیز در مورد ظروف چینی براتون جالب باشه

ظروف پذیرایی چینی هومیت

ظروف پذیرایی چوبی

یکی از محصولات جدیدی که به‌ تازگی وارد بازار شده و توانسته توجه بسیاری از بانوان را به خود جلب نماید، ظروف پذیرایی از جنس چوب است. در فرآیند طراحی و تولید ظروف پذیرایی چوبی، از چوب‌های طبیعی و ارگانیک استفاده می‌شود.

لذا این محصولات در ساختار و بافت خود هیچ‌ گونه مواد سمی و یا شیمیایی ندارند. این ظروف به‌ صورت کاملا تمیز و بهداشتی ساخته می‌شوند و در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرند. نوع چوب‌های به‌ کار رفته در ساخت این ظروف، بسیار متفاوت است. در برخی از موارد از چوب درخت گردو در تولید این محصولات استفاده می‌شود و یا تولیدکنندگان با استفاده از چوب راش، بامبو و… این نوع از ظروف پذیرائی را تولید می‌نمایند.

ظروف ساخته شده از جنس چوب، طراحی‌های بسیار شیک و زیبایی دارند و رنگ‌بندی‌های آن‌ها نیز بسیار متنوع است. استحکام و دوام بسیار بالا از دیگر ویژگی‌های ظروف پذیرایی از جنس چوب است. برخی از افراد گمان می‌کنند که ظروف پذیرایی چوبی، وزن بالایی دارند.

 در حالی‌ که این گمان، صحیح نیست. در میان این ظروف، ظروفی که از چوب درخت گردو ساخته می‌شوند ضخامت بالاتری دارند و لذا وزن آن‌ها هم اندکی بیشتر است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین ظروف برای پذیرایی از جنس چوب این است که این نوع از محصولات، سازگاری بسیار بالایی با محیط زیست دارند.

ظروف پذیرایی بن چاینا

ظروف پذیرایی بن چاینا ظروفی هست که شاید بتونیم بگیم به تازگی مورد استفاده برای ظروف پذیرایی قرار گرفته از ویژگی های براز این نوع ظروف میشه به سبک تر بودن اون ها نسبت به ظروف بن چاینا و همچنین استحکام بالای اون در مقابل حرارت و ضربه هست.و به چینی استخوانی هم شناس هست چرا که از پودر استخوان گاو در اون استفاده میشه.اگر میخواید اطلاعات بیشتری در مورد این ظروف داشته باشید مقاله همه چیز در مورد ظروف بن چاینا رو بخونید تا بتونید بهتر در مورد خرید ظروف پذیرایی تون تصمیم بگیرید.این ظروف بیشتر مناسب مهمانی هایی هست که تیپ رسمی دارند یکی از ست های محبوب بن چاینای هومیت، بن چاینا طرح ترنج هست

ظروف پذیرایی بن چاینا

ظروف پذیرایی سرامیکی

یکی دیگر از بهترین ظروف برای پذیرایی، ظروف سرامیکی هستند. این ظروف در ابتدا توسط چینی‌ها تولید شدند و روانه بازار مصرف گشتند. پس از چینی‌ها، ژاپنی‌ها نیز به این عرصه وارد شدند و به تولید ظروفی از جنس سرامیک دست زدند. در حال حاضر این ظروف طرف‌داران و محبوبیت بسیار بالایی در بازار دارند.

چراکه ظروف پذیرایی سرامیکی، از نظر بهداشتی، ویژگی‌های قابل‌ قبولی دارند. ظروف پذیرایی از این جنس، ضد آب هستند و لذا آب به میزان و درصد بسیار کمی، قابلیت نفوذ در این نوع از ظروف را دارد. زیبایی از دیگر ویژگی‌های این ظروف پذیرایی است. ظروف پذیرایی سرامیکی مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت دارند.

ظروف پذیرایی اوپال (آرکوپال)

ظروف پذیرایی اوپال و یا آرکوپال یکی از شناخته‌شده‌ترین ظروف پذیرایی در میان بانوان هستند. این ظروف، جنسی میان شیشه و چینی دارند. این نوع از ظروف پذیرایی، دارای زیبایی منحصر به‌ فردی هم هستند. از دیگر ویژگی‌های این ظروف می‌توان به نازکی بسیار زیاد آن‌ها اشاره کرد. ظروف اوپال، توسط توسط برندهای مختلفی طراحی می‌شوند و روانه بازار مصرف می‌گردند. از جمله این برندها می‌توان شرکت سازنده هومیت را نام برد.

ظروف پذیرایی اوپال ساخته‌ شده توسط برند هومیت، وزن بسیار سبکی دارند. مقاومت بسیار بالا یکی دیگر از ویژگی‌های این محصولات است. این دسته از ظروف پذیرایی، دارای طرح‌های بسیار متنوعی هستند. بهداشتی بودن از دیگر ویژگی‌های ظروف پذیرایی اوپال است. ساختار اصلی و اولیه این ظروف، مانند شیشه است. اما این ظروف با ظروف شیشه‌ای در ویژگی‌های ظاهری دچار اختلافاتی هستند. چراکه در فرآیند تولید ظروف اوپال، از ماده‌ای خاص استفاده‌ شده است. این ماده فلدسپات نام دارد.

به کار گیری این ماده در فرآیند تولید ظروف اوپال، موجب شده تا این محصولات، رنگ‌های مختلف و طرح‌های متنوعی داشته باشند. این نوع از ظروف پذیرایی، وزن بسیار کمی دارند. به‌ ویژه از ظروف چینی بسیار سبک‌ وزن‌تر هستند. اما در عین‌ حال مقاومت آن‌ها بسیار بالاتر است. امکان جابجایی راحت‌تر و سریع‌تر به واسطه وزن کمتر، یکی از دلایل عمده‌ای است که باعث شده این ظروف از نظر بسیاری از بانوان، بهترین ظروف برای پذیرایی محسوب شوند.یکی از این ظروف که بسیار شکیل و زیبا و در عین حال به صرفه هست اوپال طرح خط طلا گرد هومیت هست 

ظروف پذیرایی سفالی

ظروف سفالی و یا سفالین، قدمت بسیار بالایی دارند و سالیان سال مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند. این ظروف امروز نیز یکی از محبوب‌ترین ظروف برای پذیرایی از میهمانان شما به شمار می‌روند. ظروف پذیرایی سفالین، سازگاری بسیار بالایی با محیط‌ زیست دارند.

در حال‌ حاضر تولیدکنندگان، این نوع از ظروف پذیرائی را در ۲ نوع لعاب‌دار و یا بدون لعاب طراحی و تولید می‌نمایند و روانه بازار مصرف می‌کنند. این ظروف در رنگ و طرح‌های مختلفی هم تولید می‌شوند. بنابراین با توجه به سلیقه خود می‌توانید نوع مناسب این ظروف را برای پذیرایی از میهمانان‌تان انتخاب و خریداری نمایید.

ظروف پذیرایی نقره

ظروف پذیرایی از جنس نقره که با آن‌ها سیلور نیز گفته می‌شود، یکی دیگر از بهترین ظروف برای پذیرایی از میهمانان شما در مراسم‌های مختلف هستند. در ساخت این ظروف از فلز نقره استفاده‌ شده است. این ظروف ارزش و قیمت بسیار بالایی دارند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ظروف پذیرایی نقره‌ای، ویژگی ضد باکتری بودن این محصولات است.

بنابراین هیچ‌ گونه باکتری و یا میکروب نمی‌تواند بر روی این ظروف دوام و ماندگاری داشته باشد. از دیگر ویژگی‌های این ظروف می‌توان زیبایی قابل‌ توجه آن‌ها را نام برد. ظروف پذیرایی نقره‌ای، براقیت و جلای بسیار خوبی هم دارند و از شکوه بالایی برخوردارند.

ظروف نقره‌ای، سالیان طولانی است که به‌ عنوان یکی از بهترین ظروف برای پذیرایی به شمار می‌روند و به‌ تازگی وارد میدان مصرف و بازار نشده‌اند.

ظروف پذیرایی مسی و برنجی

بسیاری از بانوان علاقه دارند با استفاده از ظروف نوستالژیک مسی از میهمانان خود پذیرایی کنند تا حس و حال دوران کودکی و نوجوانی را تجربه نمایند. ظروف برنجی نیز از ترکیبی از ۲ فلز روی و مس به‌ وجود آمده‌اند. این ظروف دارای ویژگی‌های قابل‌ توجهی هستند. برای نمونه، ظروف ساخته‌ شده از جنس برنج، دارای خاصیت ضد باکتری هستند و می‌توانند به میکروب‌ کشی نیز اقدام نمایند.

استفاده از ظروف برنجی و مسی موجب می‌شود تا شما بتوانید برخی از عملکردهای بدن خود را نیز بهبود بخشید. مثلا به بهبود رشد موهای خود کمک کنید یا نحوه‌ کارکرد دستگاه گوارش خود را بهتر سازید. اما در عین‌ حال در مصرف و استفاده از این ظروف نباید زیاده‌روی کنید. چرا که ممکن است یون‌های مس در بدن شما افزایش پیدا کند و مشکلاتی در بدنتان به وجود آید.

برای این منظور ظروف مسی قلع اندود شده ایجاد شده‌اند. این ظروف در حال حاضر در بازار در طرح‌ها و اشکال متنوعی وجود دارند. در بسیاری از موارد نیز ظروف مسی و برنجی با چکش‌ کاری تزیین می‌شوند تا جلوه و ظاهر بهتری هم پیدا کنند و لذا از نظر بسیاری از بانوان بهترین ظروف برای پذیرایی هستند.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید!
[Total: 0 Average: 0]
nexus
درباره ما
دیدگاه کاربران
3 دیدگاه
  • کاربر 25 اسفند 1400 / 12:24 ب.ظ

    چقدر ظروف طرح ترنجتون خوشگه
    اما بخاطر بن چاینا بودن قیمتش خیلی زیاد میشه
    نمیشه همین طرح روی نوع ظرفدیگه زده بشه؟

    • armanfar 17 فروردین 1401 / 4:00 ب.ظ

      با سلام
      وقت بخیر
      نظر شما کاربر عزیز را به مسئول فنی تولید اعلام میکنیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *