روش های براق کردن ظرف غذاخوری

روش های براق کردن ظرف غذاخوری

روش های براق کردن ظرف غذاخوری

روش های براق کردن ظرف غذاخوری به چه صورت است؟ برای جرم گیری و براق کردن این ظروف باید از چه موادی استفاده کرد؟ به طور کلی تمیز کردن ظروف آشپزخانه بسیار مهم و کلیدی است و نکات خاصی دارد که خانم های خانه‌ دار از گذشته تا کنون با اجرای روش های مختلف, به آن ها دست پیدا کرده اند‌‌. همان طور که می دانید هر ظرفی متناسب با جنسی که دارد, از مقاومت خاصی هم برخوردار است; بنابراین باید روش های شستشوی متفاوتی را برای تمیز کردن آن ها به کار برد. برای مثال روش شست و شوی ظروف اوپال از ظروف چینی, متفاوت می باشد.

خیلی از خانم ها با استفاده از اسکاچ سیمی و وایتکس به جان قابلمه های خود می افتند که این کار کاملا اشتباه است; چون نه تنها ظروف با این‌ روش تمیز نمی شوند, بلکه دچار خط و خش و حتی زیاد شدن چسبندگی مواد غذایی به کف قابلمه هم خواهند شد. به همین دلیل لازم است که با روش های خانگی و موثر برای تمیز کردن انواع ظروف آشنا شوید; پس به ادامه مطلب توجه کنید.

خرید ظروف اوپال و شستشوی ظروف برنزی

ظروف اوپال
ظروف اوپال

اول باید اشاره کنیم که با اینکه همه ظروف به نگهداری خوبی احتیاج دارند و بخش مهمی از این نگهداری را, شستشوی ظروف شامل می شود,اما خرید ظروف و سرویس با کیفیت می تواند مقاومت بالا و بهتری از خود نشان دهد. برای این منظور, خرید ظروف اوپال از هومیت می تواند انتخاب خوبی باشد. اما همانطور که اشاره شد, تمام ظروف به نگهداری نیاز دارند تا برای مدت طولانی بتوانند ظاهر, نقش, رنگ, درخشندگی و… خود را حفظ کنند. برای این منظور ابتدا به روش های براق کردن ظرف غذاخوری برنزی می پردازیم.

شما برای داشتن سرویس های پذایرایی زیبا و متمایز, می توانید سرویس 28 پارچه آرکوپال هومیت را در وب سایت این فروشگاه مشاهده کنید.

تمیز کردن ظروف برنزی یکی از مهم ترین کار ها برای نگهداری کردن از آن ها است. همانطور که می دانید, برنز یک نوع فلز است که پس از مرتب قرار گرفتن در مجاورت اکسیژن, اکسیده می شود و حتی تغییر رنگ هم ‌می‌ دهد. به همین دلیل تمیز کردن ظروف برنزی برای جلا بخشیدن دوباره به آن ها بسیار مهم است.

• روش اول: استفاده از یک عدد لیمو ترش

به طور کلی لیمو ترش یک اسید طبیعی است که انتخاب مناسبی برای تمیز کردن ظروف برنزی به شمار می رود.

برای جلا دادن به این ظروف ابتدا پنبه ای را در آب لیمو ترش بزنید و بر روی سطح ظروف برنزی خود به طور مداوم بکشید; شما باید این کار را تا زمانی ادامه بدهید که ظرفتان براق بشود که حدودا 20 الی 30 دقیقه برای این کار مناسب است. پس از آن سطح ظرف را با پارچه ای از جنس میکروفایبری که به آب لیمو ترش آغشته شده باشد, تمیز کنید. در آخر هم برای این که از واکنش دادن ظرف با هوا جلوگیری به عمل بیاید, آن را بشویید و خشک کنید.

• روش دوم: استفاده کردن از سرکه سفید

ابتدا سطح ظرف برنزی خود را به وسیله پنبه ای که به سرکه سفید, آغشته شده باشد, تمیز کنید تا اکسید فلز از سطح ظرف پاک شود. پس از آن هم ظرف برنزی خود را حدوداً نیم ساعت در محلول سرکه قرار بدهید و پس از آن, با یک دستمال آن را پاک کنید تا قسمت‌ های کثیف و اکسید شده کاملاً تمیز شوند. یادتان باشد که سریعا ظرف خود را خشک کنید.

روش های براق کردن ظرف غذاخوری مسی

ظرف های مسی از زمان های قدیم در بین آشپز های ایرانی و به خصوص خانم ها طرفداران زیادی داشته‌ اند. به طور کلی آشپز ها در همه جهان, ‌ارزش بسیار زیادی برای این ظروف قائل هستند; چون که ظروف‌ مسی, توان انتقال میزان حرارت بالایی را نسبت به ظروف دیگر دارند. همچنین در زمان پخت, گرما به صورت یکنواخت در این ظروف پخش می شود. اما امروزه به خاطر این که ظرف های مسی, به سختی‌ تمیز می شوند, کمتر از قبل مورد استفاده‌ قرار می گیرند که خوشبختانه با چند تا از روش های براق کردن ظرف غذاخوری, می توان درخشش آنها را برگرداند.

ظروف هویمت
براق کردن ظرف

• روش اول: استفاده از ترکیب سرکه, نمک با آرد

این راه حل, بهترین روش برای درخشان کردن این ظروف است. در این روش باید به میزان مساوی, دو ماده نمک و آرد را با یک دیگر ترکیب کرده و سپس کمی سرکه را هم به آن ها اضافه کنید, تا وقتی که یک خمیر روان ایجاد شود. سپس با کمک یک قلم مو این خمیر را بر روی ظرف بمالید و حدودا نیم ساعت صبر کنید. در مرحله بعدی خمیر را از روی ظرف پاک نمایید تا همه لکه‌ های آن به طور کامل از بین برود.

• روش دوم: استفاده از ترکیب لیمو و نمک

اگر می خواهید برای جلا دادن ظرف مسی خود از این روش استفاده کنید, یک لیمو را از وسط نصف نمایید و آن را درون ظرف نمک فرو ببرید تا سطحش به نمک آغشته شود. در مرحله بعدی, لیموی آغشته شده به نمک را بر روی ظرف مسی بکشید تا درخشان شود. در مرحله بعد با از بین رفتن همه لکه‌ ها, ظرف مسی را با پارچه یا یک حوله پاک کنید. از سایر روش هایی که برای تمیز کردن ظروف مسی مورد استفاده قرار می گیرند, می توان به ترکیب سرکه با جوش شیرین و جوش شیرین با لیمو اشاره کرد.

روش های براق کردن ظرف غذاخوری چینی

روش های براق کردن ظرف
روش های براق کردن ظرف

از آنجایی که ظرف های چینی یکی از اصلی‌ ترین ظروف غذاخوری و سرویس های پذیرایی ما ایرانی ها به شمار می‌ آیند, باید همیشه ظاهر درخشانی داشته باشند.

برای براق کردن این ظروف می‌ توان از روش‌ های خانگی و ساده‌ ای کمک گرفت که به صورت زیر هستند.

• استفاده کردن از ترکیب سرکه با پودر ظرف‌ شویی

• قرار دادن ظروف چینی داخل یک دیگ بزرگ و جوشاندن آن‌ ها

• استفاده از جوش شیرین

• استفاده از یک لیمو ترش

براق کردن ظروف پذیرایی

براق و درخشان کردن ظروف پذیرایی و غذا خوری یکی از ملزومات خانه داری و حتی یکی از مهم ترین کار ها است; چرا که بعد از مدتی, ظروف غذاخوری لکه می گیرند و ظاهر ناخوشایندی پیدا می کنند. به طور کلی روش های براق کردن ظرف غذاخوری بسیار زیاد هستند که با کمک آن ها می توانید ظروف خود را تمیز کنید. اما حواستان باشد که پس از کار, خودتان سطح وسایل را سریعا پاک کنید تا در مجاورت هوا اکسید نشوند.

ظرف غذاخوری
ظرف غذاخوری

برند نام آشنای هومیت, به تولید انواع ظروف پذیرایی, ظروف اوپال و چینی به صورت فله ای و حتی تکی می پردازد. مجموعه ما که دارای چندین شعبه متعدد در سراسر کشور, مخصوصا اصفهان است, سعی می کند با بهترین مواد اولیه, این محصولات را تولید نماید. برای خرید این محصولات یا اطلاع از قیمت سرویس آرکوپال 40 پارچه همین حالا وارد سایت ما بشوید. ظروف غذاخوری هومیت از کیفیت بالایی برخوردارند و این امر خود در نگهداری این ظروف کمک شایانی می کند. روش های ارائه شده در این مقاله برای ظروف چینی هومیت نیز می توانند استفاده شوند.

لینک های مفید:

  1. قیمت آرکوپال ایرانی ارزان
  2. قیمت سرویس آرکوپال 25 پارچه
لطفا به این نوشته امتیاز دهید!
[Total: 0 Average: 0]
ali1
درباره ما
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *