تشخیص ظروف چینی اصل

تشخیص ظروف چینی اصل

تشخیص ظروف چینی اصل

تشخیص ظروف چینی اصل در هومیت:

سرویس چینی‌های موجود در بازار ایران از دو نوع متریال و ماده اولیه تهیه‌شده است. چینی که به نام پرسلاین معروف است و از قدیم‌الایام تولید می‌شده. کیفیت‌ این ظروف بسته به میزان سفیدی, وزن, خال و لک و عبور نور دارد که هرکدام از این آیتم‌ها در کیفیت و قیمت نهایی محصول تأثیر مستقیم دارد; تایین می گردد.

بن چاینا یا همان چینی استخوانی چند سالی است تولید می‌شود. متریال و ماده اولیه آن شبیه چینی است ولی در فرآیند تهیه ماده اولیه از استخوان جانداران و حیوانات هم استفاده می‌شود. به همین دلیل به بن چاینا چینی استخوانی هم گفته می شود.

اکثر ظروف چینی که در ایران تولید و عرضه می‌شوند از چینی (پرسلاین) هستند و تنها کیفیت متفاوتی دارند. کیفیت این ظروف و اصل بودن آنها را می توان از چند لحاظ مورد بررسی قرار داد.

    • میزان سفیدی
    • وزن بر اساس ضخامت و قطر
    • خال و لک
    • عبور نور
ظروف چینی
ظروف چینی

میزان سفیدی ظروف چینی فله ای

میزان سفیدی ظروف چینی فله ای نشان از کیفیت مواد اولیه و تولید دارد. ظروف اصل دارای سفیدی بیشتری هستند. اگر شما بشقابی ساده از چند برند را کنار هم قرار دهید با نگاهی دقیق متوجه تفاوت طیف رنگ سفید و زمینه هرکدام خواهید شد. درنتیجه هر چه رنگ ظروف چینی فله ای به سفید نزدیک‌ تر باشد, باکیفیت‌تر است.

برندهای مختلف موجود در بازار ایران کیفیت‌های متفاوتی از سفیدی را ارائه می‌کنند, برخی به رنگ طوسی و خاکستری تمایل دارند و بعضی به سفید نزدیک‌ترند. با کنار هم قرار دادن هرکدام می‌توان میزان سفیدی و تفاوت رنگ آن‌ها را تشخیص داد.

وزن, ضخامت و قطر ظروف چینی اصل

حتماً هر چه یک ظرف سبک‌تر, استفاده از آن راحت‌تر پس بر اساس این فرمول وزن, یکی از مهم‌ترین شاخص‌های تشخیص اصل بودن این ظروف می باشد؛ اما تنها سبکی یک محصول تعیین‌کننده وزن آن نیست. بلکه قطر ظروف هم مهم است, بخصوص در ظروفی که برجستگی‌هایی روی آن‌ها کارشده که درنهایت قطر اولیه ظرف را بیشتر می‌کند.

پس دقت کنید که چه انتظاری از میزان سبکی یک محصول دارید چراکه هر قطعه, مدل و طرحی امکان دارد که قطر متفاوتی داشته باشد که بتوان محصول نهایی را زیباتر کند. پس معیار وزن بر اساس قطر بهترین میزان برای تعیین سبکی و سنگینی یک ظرف چینی است.

تشخیص ظروف چینی اصل
تشخیص ظروف چینی اصل

خال و لک بر روی ظروف چینی اصل

ممکن است یک محصول میزان سفیدی قابل‌ توجهی داشته باشد ولی با نگاهی دقیق متوجه لک و خال و فرورفتگی‌های ریزی در آن شوید. این بخش مهم‌ترین قسمت برای تشخیص کیفیت این ظروف است چرا که سفیدی بر اساس طرح و رنگ قابل‌ تغییر است اما خال و لک بر روی ظرف در هر صورت دیده می‌شود. دانه‌های ریز به‌ صورت نقاط تیره, باکمی دقت بر روی ظروف جلوه نامناسبی دارد.

در خرید سرویس چینی باید دقت کنید که مواد بکار رفته و ساخت ظروف به شکلی باشد که محصول نهایی صیقلی, بدون کوچک‌ترین فرورفتگی, بدون هرگونه خال و لک باشد. مجموعه هومیت از بهترین مواد اولیه و پیشرفته‌ ترین دستگاه‌های خودکار و نیمه‌ خودکار برای تولید محصول چینی استفاده می‌کند که مشکلات ازا ین‌ دست را نمی‌توان در این محصولات مشاهده و پیدا کرد.

عبور نور از ظروف چینی

میزان عبور نور از این ظروف به ضخامت و کیفیت ماده اولیه در تولید بستگی مستقیم داشته و این آیتم در ظروف با ماده پرسلاین کمتر جلوه می‌کند. تنها ظروف بسیار باکیفیت عبور نور دارند و اگر شما ظرفی انتخاب کردید که نور را به میزان خوبی از خود عبور داد یعنی وزن, کیفیت و قطر مناسبی دارد.

وسایل چینی
وسایل چینی

تشخیص ظروف چینی اصل

در خرید و تشخیص اصالت محصول به بازخورد و نظرات دیگران اهمیت دهید و بدانید اگر برندی در بالاترین سطح مانده و نقل زبان همگان است حتماً کیفیت خوبی داشته. زیرا سرویس چینی جزو اقلام مصرفی نیست و با یک‌ بار خرید بارها و سال‌ها از آن استفاده می‌شود و در طول زمان میزان کیفیت, ماندگاری طرح و رنگ قابل‌تشخیص است. چه‌ بسا بسیاری ظروف که در نگاه اول جلوه زیبایی دارند ولی بعد از گذشت مدتی به خاطر کیفیت پایین مواد استفاده‌ شده, تمام زیبایی خود را ازدست‌ داده و پر از عیب و ایرادات می‌شوند.

به یاد داشته باشید که اصالت کالا که بیانگر کیفیت محصول است, از مهم ترین نکاتی است که در موقع خرید حتما باید به آن توجه کرد. این قضیه در مورد ظروف هم صدق می کند و شما با داشتن علم این که چگونه ظروف اصل را از غیر اصل تشخیص بدهید, می توانید انتخابی مناسب تر داشته باشید.

شما می توانید جهت خرید, کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه و یا پیدا کردن ست و یا سرویس مورد نظرتان, به سایت فروشگاه هومیت مراجعه فرمایید. در فروشگاه هومیت انواع ظروف اوپال, بن چاینا, چینی معمولی و… در طرح ها و رنگ های مختلف موجود می باشد.

وسایل چینی

وسایل چینی به آرامی در چین تکامل یافت و سرانجام (بسته به تعریف مورد استفاده) در حدود 2000 تا 1200 سال پیش به دست آمد. به آرامی به سایر کشورهای آسیای شرقی، سپس به اروپا و در نهایت به سایر نقاط جهان گسترش یافت. فرآیند ساخت آن بیشتر از ظروف سفالی و سنگی، دو نوع اصلی دیگر سفال است، و معمولاً به دلیل ظرافت، استحکام و رنگ سفیدش به عنوان معتبرترین نوع سفال در نظر گرفته شده است. به خوبی با لعاب و رنگ ترکیب می شود و می توان آن را به خوبی مدل سازی کرد و طیف وسیعی از کارهای تزئینی را در ظروف، ظروف و مجسمه ها امکان پذیر می کند. همچنین کاربردهای زیادی در فناوری و صنعت دارد.

نام اروپایی، وسایل چینی در انگلیسی، از واژه قدیمی ایتالیایی porcellana (پوسته cowrie) به دلیل شباهت آن به سطح پوسته گرفته شده است. چینی همچنین به عنوان چینی یا چینی خوب در برخی از کشورهای انگلیسی زبان شناخته می شود، زیرا اولین بار در واردات از چین در طول قرن 17 مشاهده شد.خواص مرتبط با پرسلن عبارتند از نفوذپذیری و کشسانی کم. استحکام، سختی، سفیدی، شفافیت و رزونانس قابل توجه. و مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی خورنده و شوک حرارتی دارد.

لینک های مفید

لطفا به این نوشته امتیاز دهید!
[Total: 1 Average: 5]
مهنوش معینی
درباره ما
دیدگاه کاربران
5 دیدگاه
  • زهرا 23 بهمن 1400 / 5:09 ب.ظ

    با تشکر از مطالب خوبتون،راسته که میگن اینا سریع لب پر میشن؟!

    • armanfar 17 فروردین 1401 / 3:03 ب.ظ

      با سلام
      وقت بخیر
      این مطلب اشتباه میباشد چون تمامی ظروف در اثر ضربه ی شدید لب پر میشوند اما امروزه تمامی ظروف با جدیدترین تکنولوژی مثل ظروف استخوانی نسبت به ضربه مقاوم تر از تکنولوژی قدیم مانند چینی های معمولی هستند.

  • Zahra 17 بهمن 1400 / 11:07 ق.ظ

    اگر چینی اصل داخل ماکروفر قرار بگیره نسبت به دما واکنش نشون میده؟؟؟از مقاومت در برابر دما میتونیم تشخیص بدیم اصل هست یا تقلبی؟؟؟

    • armanfar 17 فروردین 1401 / 2:49 ب.ظ

      با سلام
      خیر،اگر ظروف چینی اصل در صورت تزیین نشده با طلا باشند را فقط میتوان در ماکروفر قرارداد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *