ظروف چینی مرغوب

خیلی از اوقات پیش اومده که میخواستیم بریم خرید ظروف چینی حالا یا به صورت آنلاین یا به صورت حضوری و این سوال برامون پیش اومده که ویژگی های ظروف مرغوب چینی چیه؟ از کجا بفهمیم ظرفی که میخریم تا چند سال برامون کارایی و زیبایی مد نظر ما رو داره؟ توی این مقاله به تموم این موارد اشاره شده .

برای نخستین بار در حدود 1700 سال پیش ظروف چینی در کشور چین تولید شد و همچنین قدمت ظروف سفالی و چینی در ایران به 7000 سال قبل برمی‌گردد. ظروف چینی پس از گذشت سال های متمادی خاطرات سال های خوش زندگی را برای شما زنده خواهد کرد. به طور کلی ظروف چینی نوعی سرامیک است که برای سرو غذا و… در زمان های گذشته تا به حال استفاده می شود. ظروف چینی در مدل های مختلف و اشکال گوناگون در بازار موجود است که انتخاب ظروف چینی بستگی به سلیقه هرشخصی دارد البته که فروشگاه آنلاین هومیت برای هر نوع سلیقه ایی ظروف متناسب داره. در این مقاله سعی داریم شما را با ویژگی های ظروف مرغوب آشنا کنیم. لطفا تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.اگر هم میخواید در مورد ظروف چینی اطلاعات بیشتری به دست بیارید مقاله همه چیز در مورد ظروف چینی رو از دست ندید

آشنایی با ظروف چینی

از مهم ترین وسایل مهم هر آشپزخانه ظروف و سرویس چینی است. معمولا این ظروف از سرامیک یا سفال لعابدار ساخته می شوند. ظروف چینی از لحاظ ساختار انواع مختلفی دارند که می توان به ظروف چینی شیشه ای، پرسلان سخت، پرسلان نرم، ظروف چینی استخوانی یا بن چاینا، ظروف چینی شیشه ای و بلور اشاره کرد. بهترین نوع چینی از جنس پرسلان سخت است که در برابر حرارت زیاد مقاوم است و به خوبی دوام می آورد در هنگام برخورد قاشق و چنگال دچار خط و خش نمی شود. 

 

آشنایی با مشخصات و خصوصیات ظروف چینی مرغوب

ظروف چینی مرغوب خصوصیات منحصر به فردی دارند که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • 1.شفافیت

یکی از مشخصات اصلی ظروف سرامیکی شفافیت آن است. این مشخصه بیانگر آن است که فقط شیشه در دمای 1400 درجه سانتیگراد پخته می شود. از ویژگی های این ظروف می توان به درخشندگی، سفید بودن و شفافیت اشاره کرد.برای این مورد رو به طور کامل متوجه بشید پیشنهاد میکنم ست ترنج هومیت رو ببنید.

  • 2.ترکیب بندی

در ترکیبات ظروف سنگی و سفالی از خاک رس، سیلیس و برخی عناصر دیگر به کار می رود همچنین ظروف سفالی خاک بیشتری نسبت به کائولن دارند. در ظروف چینی از ترکیب خاک رس، فلدسپات، سیلیس و کائولن استفاده می شود.

  • 3.تخلخل

ظروف سنگی به راحتی عناصر را جذب می کند و در نتیجه در معرض تخلخل قرار می گیرند. ظروف سفالی قابلیت تخلخل پذیری دارند و برای کاهش تخلخل در ظروف سفالی آن ها را مینا کاری می کنند. اما ظروف چینی به علت نداشتن تخلخل نفوذ ناپذیر است.

معرفی ویژگی‌های ظروف چینی

  1. -ظروف مرغوب وزن کم و مناسب‌تری دارند.
  2. -در مقابل ضربه استقامت کافی دارند و با کوچکترین ضربه ای لب پر نمی شوند.
  3. -ظروف خوب و مرغوب رنگ شفافی دارند و نور از آن‌ ها به خوبی عبور می کند.
  4. -ظروف مرغوب با کیفیت در اثر شستشو با مواد شوینده تغییر رنگ نمی دهند.
  5. -در مقابل گرما و سرما استقامت کافی دارند و در اثر گرم و سرد شدن ترک برنمی ‌دارند.
  6. -در هنگام قرار دادن داخل توستر و… استقامت کافی دارند.
  7. -قیمت مناسبی دارند.
  8. -در مقابل خط و خش مقاومت بالایی دارند.
 
توی این مقاله به ویژگی های ظروف چینی مرغوب اشاره کردیم اگر که علاقه دارید تا در مورد نحوه تشخیص ظروف چینی اصل از تقلبی هم اطلاعات داشته باشید رو این لینک کلیک کنید

معرفی چند نوع ظروف چینی مرغوب

ظروف چینی مرغوب انواع مختلفی دارد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ظروف چینی پرسلن

پرسلن در زمان تانگ در کشور چین، از ترکیب فلدسپات و کائولن تولید شد. پس از گذشت چند قرن در ترکیب آن تغییراتی به وجود آمد و کوارتز و خاک رس را به ترکیب این ظرف اضافه کردند. یکی از انواع ظروف سرامیکی، ظروف پرسلن است که از دو نوع لعاب و پولیش پوشانده شده است و در ترکیبات آن فلدسپات (گرانیت) و سیلیس در درجه حرارت بالا تولید شده که پس از پختن به دو صورت چینی سفید و متراکم در می آید.

این ظروف در برابر گرما و حرارت استقامت بالایی دارند. از مزایای چینی پرسلن می توان به مقاومت در برابر سایش، چگالی بالا، تخلخل کم، مناسب برای مجالس مختلف، نگهداری آسان و زیبایی منحصر به فرد این محصول اشاره کرد.

  • چینی استخوانی

چینی استخوانی از مخلوط کوارتز، کائولن و فلدسپات تهیه شده، برای استحکام و حالت انعطاف پذیری بیشتر به آن خاکستر استخوان اضافه می کنند. این نوع چینی ظاهری مات و سفید برفی دارد و از ظروف چینی سبک تر و ظریف ترند، همچنین رنگ گرم تری نسبت به پروسلن دارند. به منظور بالا بردن کیفیت این ظروف به مقدار 30 درصد ترکیب استخوان اضافه شده تا باعث شفاف و نازک تر شدن ظروف شود.

  • ظروف آرکوپال

آرک نام یک شرکت فرانسوی است که نخستین بار در قرن 19 ظروف اوپال را ساخت و به همین منظور در کشور ما به نام آرکوپال معروف است. از ترکیبات اصلی در این ظروف می توان سیلیس، فلدسپات، آهک، کربنات سدیم و شیشه خورده را نام برد. مواد اولیه این ظروف در حرارت 1500 تا 1600 درجه ذوب می شوند.

از خصوصیات بارز این ظروف می توان به استقامت بیشتر نسبت به سایر ظروف چینی اشاره کرد. از آرکوپال برای تولید ماگ، فنجان و نلعبکی و… در طرح و مدل های مختلف استفاده می شود. این سرویس قابل استفاده در مایکرویو و… است و در زمان شستشو با ماشین ظرفشویی هیچ گونه مشکلی ندارد.

این شرکت در سال 1889 در آمریکا راه اندازی شد. ظروف چینی این شرکت یکی از معتبرترین و معروف ترین برند است که ظروف و سرویس غذاخوری را با نهایت خلاقیت تولید می کند و در زمره بهترین مارک سرویس جهیزیه قرار گرفته است.


هومیت 

گروه تولیدی ظروف آشپزخانه هومیت با تولید انواع ظروف چینی، اوپال و بن چاینا همیشه سعی کرده رضایت مشتریان رو سر لوحه خودش قرار بده و برای انواع سلیقه ها با تکیه بر دانش روز ظروف خود رو تولید کنه.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم شما را با ویژگی های چینی مرغوب آشنا کنیم. همان طور که در بالا اشاره کردیم، چینی مرغوب ویژگی های دارد که می توان به وزن کم، استقامت در برابر گرما، ضدخش بودن و… اشاره کرد. چینی ها از لحاظ ظاهری، نوع عناصر و مواد ترکیبی در آن انواع مختلفی دارند که می توان به چینی پرسلان نرم، پرسلان سخت، ظروف چینی و… اشاره کرد. تعداد نفرات سرویس غذاخوری از 6 نفره، 12 نفره و… است که انتخاب هریک بستگی به سلیقه شخصی و بودجه دارد.

لطفا به این نوشته امتیاز دهید!
[Total: 0 Average: 0]
nexus
درباره ما
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *