خرید ظروف چینی به صورت تکی

خرید ظروف چینی به صورت تکی

خرید ظروف چینی به صورت تکی

خرید ظروف چینی به صورت تکی از کدام مجموعه بهتر است؟ ظروف چینی چگونه ساخته می شوند؟ یکی از قدیمی ترین روش ها برای ساخت ظروف, سفالگری است.  ظروف چینی در ایران شامل انواع مختلفی چون ظروف چینی معمولی و سرویس چینی استخوانی ایرانی می باشد. بسیاری از افراد معتقدند که سفالگری اولین بار از کشور ایران شروع شد و دیگر کشور ها نیز آن را به کار گرفتند, اما ظروف چینی از کشور چین منشأ گرفته ‌اند و ساخت آن ها به 1700 سال قبل بر می گردد.

ظروف چینی به صورت تکی و سرویس چینی استخوانی ایرانی

ظرف چینی یکی از محصولات تولید شده توسط صنایع سرامیک است که از آن برای سرو غذا استفاده می شود. این ظروف را به انواع مختلفی تقسیم بندی می کنند که به نوع روش تولیدشان بستگی دارد. ظروف چینی از مقاومت بالایی برخوردار هستند و در صورت قرار دادن غذای بسیار داغ در آن ها, دمای ظروف تغییری نمی کند. علاوه بر این با تغییر دما دچار شکستن نخواهند شد. برای ساخت این ظروف موادی که برای سلامتی انسان مضر هستند, استفاده نمی شود و به نوعی ظروف چینی فله ای را سالم ترین ظروف برای غذا خوری به شمار می آورند.

امروزه در بسیاری از موزه های معروف سراسر جهان, ظروف چینی باستانی که مربوط به هزاران سال پیش هستند نگهداری می شود. این ظروف اولین بار در قرن ۸ توسط کشور چین به خاورمیانه صادر شدند. در آن زمان فقط پادشاهان و اشراف زادگان توانایی خرید و استفاده از این ظروف را داشتند, اما با گذشت زمان واردات ظروف چینی به میزان زیادی افزایش یافت و جزء جدایی ناپذیر تجارت گشت.

سرویس چینی استخوانی ایرانی
سرویس چینی استخوانی ایرانی

روش ساخت ظروف چینی

برای ساخت ظروف چینی از خاک چینی (کائولین) استفاده می شود. کائولین یک خاک سفید رنگ و نرم است و اولین کشوری که از آن برای ساخت ظروف استفاده کرد, کشور چین بود. این خاک از 14 درصد آلومینیوم, 46 درصد سیلیس و 14 درصد آب تشکیل شده است. یکی از ویژگی های منحصر به فرد خاک چینی این است که وقتی در معرض دمای بالا قرار می گیرد, سفید, سفت و براق می شود. همین مسئله باعث شده است که از این خاک برای ساخت ظروف چینی مانند فنجان و بشقاب و حتی تولید کاشی و سرامیک استفاده کنند.

برای ساخت ماده اولیه سفالگری باید خاک چینی را با فلدسپات, پودر کوارتز و آب مخلوط کنید تا خمیری شکل شود. پس از اینکه خمیر را به شکل دلخواه خود فرم دهی کردید باید آن را در حرارت 1300 درجه قرار دهید تا کاملاً سفت شود. بعد از این مرحله باید ظرف را از کوره خارج کنید و روی آن را آغشته به لعاب نمایید و دوباره آن را درون کوره قرار دهید. پس از این مرحله اجازه دهید ظروف خنک شوند تا قابل رنگ آمیزی و نقاشی باشند. در نهایت نیز می توانید آن ها را بسته بندی کنید و به فروش برسانید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره می توانید مقاله “ظروف چینی از چی ساخته می شود” را مطالعه نمایید.

راهنمای خرید ظروف چینی به صورت تکی

شاید شما هم جزو افرادی باشید که فکر می کنند همه ظروف چینی مثل هم هستند و برای خرید آن ها نیازی به بررسی و مقایسه نیست. این طرز فکر کاملاً غلط است؛ برای داشتن و خرید ظروف چینی به صورت تکی و یا فله ای, باید نکاتی را در نظر داشت. ظروف تقلبی بهداشتی نیستند و ممکن است در ساخت آن ها از مواد مضر استفاده شده باشد. شما به منظور خرید ظروف چینی به صورت تکی, ظروف چینی فله ای و خرید سرویس چینی استخوانی ایرانی می توانید به سایت فروشگاه هومیت مراجعه فرمایید.

نکات خرید و قیمت ظروف چینی

• سلامت مواد اولیه

یکی از مهم ترین نکاتی که در زمان خرید ظروف چینی باید به آن اهمیت دهید, بهداشت مواد اولیه است. این مواد به طور مستقیم بر سلامت انسان تأثیر گذار هستند. زمانی که ظرف چینی را حرارت می دهید, اگر از مواد اولیه بی کیفیت و غیر استاندارد تولید شده باشد واکنش شیمیایی می دهد که برای سلامت انسان مضر است. علاوه بر این لعابی که بر سطح این ظروف کشیده می شود باید از بهترین و باکیفیت ترین مواد تشکیل شده باشد, چون به طور مستقیم با غذاها در ارتباط است و هر‌ گونه مشکل در آن باعث بروز مشکل در غذا می شود.

خرید ظروف چینی به صورت تکی
خرید ظروف چینی به صورت تکی

• کیفیت ساخت

یکی از مهم ترین مسائلی که در زمان خرید ظروف چینی به صورت تکی و یا فله ای باید به آن توجه کنید, کیفیت ساخت است. اگر این ظروف وزن بالایی داشته باشند جابجایی آن ها سخت و خسته کننده است. علاوه بر این لعاب استفاده شده بر روی این ظروف نیز باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا بتواند در مقابل ضربه و حرارت مقاومت نشان دهد و ترک نخورد. ظروف چینی اصلی به گونه ای طراحی شده اند که در برابر حرارت فر یا ماکروفر مقاوم باشند تا شما بتوانید غذاهای خود را در آن ها گرم کنید. امه خوب چگونگی تشخیص ظروف چینی اصل خود یک مقوله کاملا مهم دیگر است که موقع خرید باید با آن آشنا باشید.

• قیمت

برای بسیاری از افراد قیمت ظروف چینی مهم است. به دلیل افزایش تورم, قیمت این کالاها نیز روز به روز در حال افزایش است و نمی ‌توان یک قیمت واحد برای آن ها در نظر گرفت. بهتر است اگر قصد خرید ظروف چینی را دارید هر چه سریع تر اقدام کنید تا با افزایش قیمت روبرو نشوید. برای اینکه بتوانید محصولی با قیمت مناسب تهیه کنید, باید بررسی های زیادی انجام دهید و در نهایت محصولی که مقرون به صرفه و باکیفیت است را خریداری نمایید.

نحوه خرید ظروف چینی به صورت تکی

خرید ظروف چینی به صورت تکی
خرید ظروف چینی به صورت تکی

یکی از لوازمی که در لیست جهیزیه قرار دارد و جزو اساسی ترین کالاها است, ظروف چینی هستند. اکثر افراد قصد خرید ظروف چینی به صورت تکی دارند تا بتوانند بر اساس بودجه و نیاز خود خرید کنند. در این صورت مجبور نیستند ظروفی که برایشان کاربردی نیست را نیز خریداری نمایند.

بسیاری از نو عروسان در خرید ظروف چینی دچار اشتباه می شوند و هر ظرفی که به ‌نظرشان زیباتر است را انتخاب می کنند. حتی ممکن است تحت تأثیر تعریف های فروشنده قرار گیرند و در نهایت محصولی بی کیفیت دریافت نمایند. توجه داشته باشید که برای خرید این ظروف باید نهایت دقت را به خرج دهید تا بتوانید محصولی باکیفیت و بادوام خریداری کنید.

ظروف هومیت
قیمت ظروف چینی

مجموعه هومیت یکی از بزرگ ترین عرضه کنندگان ظروف چینی و ظروف اوپال است. این مجموعه از همان ابتدای فعالیتش رضایت مشتریان را سرلوحه کار خود قرار داده و سعی داشته است که بهترین و باکیفیت ترین محصولات را با نازل ترین قیمت در اختیار مردم عزیز ایران قرار دهد. تک فروشی ظروف چینی نیز توسط این مجموعه انجام می شود و با اطمینان کامل می توانید خرید خود را از آن انجام دهید.

لینک های مفید

قیمت سرویس آرکوپال 40 پارچه

قیمت سرویس آرکوپال 25 پارچه

سرویس 28 پارچه آرکوپال

لطفا به این نوشته امتیاز دهید!
[Total: 1 Average: 3]
ali1
درباره ما
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *