چه ظروفی برای غذا خوردن مناسب است ؟

پخت غذا در ظروف چدنی

چه ظروفی برای غذا خوردن مناسب است ؟

چه ظروفی برای غذا خوردن مناسب است ؟ در چه ظروفی نباید غذا خورد؟ مزایا و معایب استفاده از هر ظرف برای غذا پختن چیست؟ این روز ها با شیوع پیدا کردن انواع بیماری ها, باید بیشتر از روز های قبل به سلامتی و بهداشت خود اهمیت بدهیم. بنابراین خرید وسایل مناسب برای آشپزخانه, شاید پیچیده‌ تر از قبل به شمار برود. احتمالا ذهن شما نیز به این موضوع مشغول شده است که سالم ترین و بهترین ظروف برای پختن غذا باید از چه جنسی هستند و هر کدام از این ظروف چه خصوصیاتی دارند؟ آیا ظروف اوپال برای سرو غذا مناسب هستند؟

به نظر شما ظروف مسی و آلومینیومی جزء ظروف مناسب برای پختن غذا می باشند؟ مطابق با تحقیقات انجام شده, استفاده کردن از ظروفی مثل آلومینیوم, مس یا حتی تفلون برای آشپزی به دلیل باقی‌ گذاشتن اثرات شیمیایی در غذا, به یک معضل بزرگ تبدیل شده اند. پس بهترین ظروف برای پختن و طبخ دادن غذا چه سرویس هایی هستند؟ اگر این موضوع هم برای شما یک دغدغه بزرگ است, به مطالب زیر توجه کنید.

خرید ظروف اوپال برای پذیرایی

ظروف اوپال
ظروف اوپال

به طور کلی, از ظروف زیادی می توان برای پختن غذا و آشپزی استفاده کرد اما خیلی از خانم ها فقط به ظاهر این ظرف ها توجه می کنند و نمی دانند که ظروف مناسب برای پختن غذا چه جنسی هستند. در ادامه به بررسی مزایا و معایب پختن غذا در هر کدام از این ظروف خواهیم پرداخت.

اما قبل از اینکه بیشتر جلو برویم باید این را بگوییم که جنس ظروفی که در آنها غذا را سرو می کنید نیز حائز اهمیت هستند. ظروف اوپال هومیت با امکان قرار گیری در ماشین ظرفشویی و مایکروفر, برای پذیرایی بسیار مناسب هستند. برای خرید ظروف اوپال برای پذیرایی, می توانید به وب سایت هومیت مراجعه فرمایید.

پخت غذا در ظروف چدنی

از دیرباز تاکنون ظروفی که از جنس چدن ساخته می شوند, در بسیاری از آشپزخانه‌ های ما ایرانی ها یافت می‌ شدند و خیلی از خانم ها در این قابلمه ها به پخت و پز می پرداختند. امروزه هم شکل‌ های جدیدی از این ظروف در بازار یافت می‌ شوند اما باید به این نکته هم توجه داشت که ظروف چدنی اصل, کمیاب هستند و نمی توان به راحتی آن ها را خریداری کرد. اما آیا این ظروف را می توان ظروف مناسب برای پخت غذا دانست؟ مزایای استفاده کردن از ظروف چدنی برای طبخ غذا در زیر آورده شده است.

  • ظروف چدنی نسبت به گرما و حرارت عایق هستند و می توانند گرما را به شکل یکدست در کل ظرف مورد نظر پخش کنند.
  • بعضی از اطبا بر این باور هستند که استفاده کردن از ظرف های چدنی باعث بالا رفتن آهن در بدن می شوند; البته این موضوع به طور کامل تایید نشده است.

از طرفی برای پاسخ به سوال “چه ظروفی برای غذا خوردن مناسب است ؟” باید معیاب ظروف مورد بحث را نیز بیان کنیم. در مورد معایب پخت غذا در ظروف چدنی هم می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. اگر در نگهداری کردن از ظروف چدنی توجه کافی نداشته باشید, این ظرف ها بعد از مدتی اکسید می‌ شوند. در نتیجه اکسید این ظروف در زمان آشپزی با مواد غذایی ترکیب می شود و سلامت انسان را به خطر می اندازد.
  2. بعضی از پزشکان پیشنهاد می کنند برای زمانی که می خواهید برای اولین بار در این ظروف غذا بپزید, آن ها را با روغن کمی چرب کنید تا از ترکیب شدن مواد به کار رفته در ظروف چدنی با اسید مواد غذایی جلوگیری بشود.

پخت ‌و پز در ظروف مسی

چه ظروفی برای غذا خوردن مناسب است
چه ظروفی برای غذا خوردن مناسب است

شاید اولین چیزی که با شنیدن اسم ظروف مسی به یاد ما می‌ آید, دیگ‌ های بزرگ مسی بود که مادر بزرگ هایمان در آن آش نذری می پختند. اما با پیشرفت صنعت, ظرف های مسی شکل زیباتری به خودشان گرفته‌ اند و مادر ها برای تهیه جهیزیه دختران خود به دنبال خرید آنها هستند. البته نا گفته هم نماند که پخت و پز در ظروف مسی یک چیز دیگر است و هم رنگ و لعاب بهتری به غذا می دهد و هم طعم برنج و خورش در این ظروف بهتر می شود.

ظروف مسی به خاطر این که رسانای خوبی برای گرما هستند, حرارت را به شکل مناسبی به غذایی که داخل ظرف در حال پخته شدن است, منتقل می‌ کنند. پخت و پز در قابلمه های مسی باعث می شود که یون های مس وارد غذا بشوند. از نظر علمی, بدن انسان برای خون‌ سازی درست و اصولی, به یون های مس احتیاج دارد; بنابراین آشپزی در این ظروف به این کار کمک می‌ کند. و به همین دلیل این ظروف را جزو ظروف مناسب برای پخت غذا می دانند.

به همین دلیل است که برای درمان کردن بیماری کم خونی, استفاده از ظروف مسی برای پخت و پز پیشنهاد می شود. با آشپزی در ظروف مسی می توان احساس رخوت و خواب‌ آلودگی را از بدن بیرون کرد. اما استفاده از ظرف های مسی هم معایب خاص خودش را دارد. به عنوان مثال استفاده همیشگی از این ظروف باعث مسمومیت افراد می شود‌. همچنین همه ظروف مسی دارای یک لایه لعاب هستند و خراشیده شدن این لایه, باعث ورود بیش از حد یون های مس به غذای افراد می شود.

فواید ظروف تفلون

ظرف آرکوپال

ظروف تفلون هم یکی دیگر از ظروفی هستند که در مقایسه با سایر طرف ها, امروزی‌ تر به شمار می‌ روند و در بیشتر آشپزخانه‌ ها پیدا می‌ شوند. از مزایای این ظروف می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • به خاطر خاصیت نچسب بودن این ظروف, استفاده از آن ها راحت است.
  • ظروف تفلون در رنگ ها و طرح های مختلفی تولید می شوند و خانم ها می توانند متناسب با سلیقه ای که دارند, آن ها را خریداری کنند‌.
  • به خاطر این که تفلون یک پلیمر است, یک ماده غیر سمی‌ به شمار می رود و از به وجود آمدن مسمومیت‌ های ناشی از ورود یون های اضافی به بدن جلوگیری می کند.
  • ظرف های تفلون در مقابل ترکیبات اسیدی و قلیایی مقاوم هستند و وقتی که قابلمه حرارت بالایی داشته باشد, با این مواد ترکیب نمی شوند.

ظروف مناسب برای پخت و پز

ظروف مناسب برای پخت و پز
ظروف مناسب برای پخت و پز

در این مقاله سعی کردیم به چند تا از ظروف رایج برای آشپزی بپردازیم. و آنها را بررسی کنیم تا ببینیم آیا آنها ظروف مناسب برای پخت و پز هستند یا خیر.

خیلی از خانم ها از کارشناسان مجموعه ما (هومیت) می پرسند که چه ظروفی برای غذا خوردن مناسب است ؟ در جواب این سوال نمی توان یک نوع مشخص از ظروف مناسب برای پخت و پز را نام برد. هر ظرفی, مزایا و معایب خاص خودش را دارد اما در زمان خرید این محصولات باید به سه مسئله مهم توجه کرد. این موارد شامل فعل و انفعالات مواد به کار رفته در ظرف با مواد غذایی, توزیع کردن مناسب حرارت در همه جای ظرف و نظافت آسان آن ها است.

چند لینک مفید:

  1. قیمت آرکوپال ایرانی ارزان
  2. سرویس 28 پارچه آرکوپال
  3. قیمت سرویس آرکوپال 40 پارچه
  4. قیمت سرویس آرکوپال 25 پارچه
لطفا به این نوشته امتیاز دهید!
[Total: 1 Average: 1]
ali1
درباره ما
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *